marw Cumartesi, Mart 14


yaşar kurt ve arto tunçboyacıyan'ın birlikte yaptıklara son albüm "nefrete kine karşı" şu sıralar winampımda fazlasıyla dönmekte. bu albümden iki şarkı tavsiye etmek istiyorum. birincisi küçük nil büyük ırmak. bu şarkıyı arto tunçboyacıyan seslendiriyor. sözleri de şöyle:

"eğer çok heyecanlıysan bugün
senin için bir kaşık bal getirdim
al ye, heyecanın tatlansın senin
heyecanını korkuyla karıştırma
ve de korkma
çünkü sen bir heyecansın
zamansızsın

sen bir ümitsin, sınırsızsın
o yarınlara bakan gözlere bir ışıksın
berrak bir su gibi mırıl mırıl ruhunla
bizleri yarınlara götüren yürekli bir aslansın

tanıştığımıza memnun oldum desem
beni ruhunla arkadaş yapar mısın?

tesadüflere tesadüf deyip geçmeyelim
hislerimize inanıp onlarla yaşamasını öğrenelim
sanki fikirlerimiz toplanmış bir noktaya
kopması çok zor çelik zinciri gibi

hayata değişik yönlerden baksak bile
sonunda varmak istediğimiz ideal aynı yerde
onun heyecanını ben de yaşıyorum
o günleri merakla bekleyen küçük bir kuş gibi

eğer çok heyecanlanırsan bir kaşık balı unutma
selamlar benim ruhumdan senin temiz ruhuna"

(şarkının sonlarındaki ermenice kısım da güzel olmuş. ama sözlerini ekleyemiyorum maalesef)

bu albümden tavsiye edeceğim diğer şarkı ise bazen insan. bu şarkıyı da yaşar kurt seslendiriyor. sözleri de şöyle:

"bazen insan balık gibidir
denizin içinde denizi bilmez
bazen insan kuşun kanadı gibidir
uçmayı bilmez

bazen insan çiçek gibidir
mevsimlerle yaşamayı bilmez
bazen insan insan gibi görünür
görüntüyle düşünceler birleşmez

bazen insan nehir gibidir
sonsuza akar, geri dönmez
bazen insan toprak gibidir
bütün kötülükleri affeder

bazen insan güneş gibidir
hayatın gücünü bilen
bazen insan insan gibidir
insan gibi yaşamasını bilen"

iki yakın halk, iki uzak komşu üzerine gerçekten anlamlı bir albüm olmuş. albümde iki ermenice şarkı bulunuuyor. bir tanesi yaşar kurt'un alışamadım şarkısının ermenice versiyonu. diğer şarkılar türkçe. türk-ermeni kardeşliği adına yapılabilecek güzel şeylerden biri bu albüm. devamının gelmesini de dileriz..

3 zıttırık:

os dedi ki...

saat 4 olmuş ayaktayım, böyle bi istek postu gelmiş, bi şekilde yorum yazmak istedim.

bazen insan'ı çok sevdim. albümden haberim yoktu açık konuşayım. fizy den buldum ve dinledim, şimdi de albüm iniyor..

bazen insan'ı dinleyerek uyuyacağım bu gece.... bugün bazen insanların yaptığı salakça şeyleri, yapmaması gereken şeyleri çok yaptım. üst üste...

ninni gibi oldu bana bu şarkı. tam gününde istek yapmışım, tam zamanında, tam yerinde bir şarkı öğrettin..

kader falan bi yana ama, hayatımız hakikaten çok küçük nüanslarla değişiyor... üzülsem mi sevinsem mi bilemiyorum, serdar ortaç olasım geliyor "hayat beni neden yoruyosun" diyerekten :)

"bazen insan, insan değildir..
mutluluğu haketmeyen"

bulamayanlar için şöyle de bir şey yapayım:

bazen insan:
http://fizy.org/yEQ35JZzAB85


komple albüm ise burada :

http://rapidshare.com/files/203411723/Yasar_Kurt___Arto_Tuncboyaciyan_-_Nefrete_Kine_Karsi__2009_.rar

marw dedi ki...

yaşanmışlıklar üzerine bir şarkı tavsiye ettiğime sevindim şimdi. gecenin 04:42'sinde keşke bana da ninni olabilse bu şarkı. ama gerçekten de ünlü türk düşünürü serdar ortaç'ın da dediği gibi hayatın yorgunluğu çok fazla olduğu için bu sıralar uyuyamıyorum ben. yorgunluktan uyuyamak bu olsa gerek. bir blog yorumunda da içimi döktüm ya daha ne isterim :)

alkolik fermantasyon dedi ki...

Yaşar Kurt'u çok severim ama bu albümde Arto Tunçboyacıyanın söylediği kısımlar daha çok hoşuma gitti :) güzel bir albüm dinleyelim..